Cuma, Aralık 27, 2013

the Detach-ment (Kopma) - Okulda dram

Selamlar,
uzun zamandir film incelemesi veya kendi tabirimle filmfikiryazisi yazamiyorum.
Detachment, kesinlikle Mariposa veya Poliganum(sinemasever, film günlügü yazar) un blogunda görüp, "kesinlikle izlemeliyim" diye yorum attigim fakat üstünden tahminlerime göre 14 15 ay gecmis olmasina ragmen ancak firsat buldugum, firsattan kasit da kendimden(borclarimdan...) kacmak icin sigindigim, dram oldugunu bildigim halde izleyip kendime iskence ettigim film. Klasik "iyi ogretmen" filmi degil, yüreginizi sey edecek cinsten, yanlis anlayin ama yureginizi beyninizi isitip eritecek eriyen beyninizde yumurta kirip afiyetle mideye indirecek cinsten film, ha izleyenler soyle diyebilirler "ben izledim, yalan soyluyo, hic de bile cok da güzel hih!" saygi duyardim ama asagidaki kafayla izlendikten sonra cesitli tahribatlara neden olmasi kacinilmazdi herhalde.
Kisacasi, Adrien Brody li Christina Hendriks li bastan cika...saka- güzel film. Vermek istedigini veren, dolambacli da olsa.
Yonetmen Tony Kaye American History X i izledin mi? Sonunda yikildin di mi? Agladin mi? Bu film bu kadar carpici olmasa bile karsilastirilamayacak dramatik ogeleriyle, cok hos ya, sanat eseriydi bazi sahneleri oyle diyim, film bastan sona bambaska bi teknik, sinemacilar yardim-! 35 mm ile cekilen yerleri var sanirim, lomografik efektli hos, bazen yoruldum saniyordum ama aksine, boyle duragan bi filmi ancak boyle kamera efektleriyle canli hale getirebilirdi ki sakalina sacina kurban.




-Filmden Kop'ma-
Bugün yasadigim hayalkirikligini anlatmamin sakincasi yoktur umarim. Sanirim varmis- senin icin olmasa bile benim icin varmis. Okuldan ordan burdan olaylar iste...
Bugün, hocamin ofisini ziyaret ettim, odasini... Almanya icin konustuk, güzel seyler söyledi ama belirsizliklerden de bahsetti. Yakiniyordum, korkuyordum da bakalim, bana sponsor olacak özel bi sigorta sirketi ariyorum su an. Beni Almanyaya gönderecek, hatta bu isi abartip ciddi ciddi sol tarafa bir gadget ekleyip...ne diyorum ben-
-Look at me, i'm cancer and i need your health policy to go sir!
-go fuck yourself kid!
Dialog aynen bu olurdu sanirim, tamamen kurgu olmasina ragmen durumumu bundan daha iyi aciklayacak sey bulamadim. Ha, gecen sene aklima gelmemis miydi? Gelmisti ama secimi iviri ziviri bir sürü bahanesiyle kesin...ya siyasilerden birine gitmek danismak-
Aslinda söyle bisey de düsünmüyor degilim, bu sene sansim yaver gidiyor, ok ok notlarim cok iyi degil ama su an icin her sey yolunda! Her sey not degil hem bli bli bli...cok fazla üc nokta var...onlar benim sivilcelerim.
Bir sene Almanya olamazsa, bir sene neden dil egitimi alabilecegim bir Arapyarimadasi ülkesi olmasin, geri döndügümde pasalar gibi arapca-ingilizce tercüme yapacak kivamda olur, deliler gibi para kazanirim. Ha, önceligim su an Almanca oldugu icin-
Hocam anlatti, gidecegim  yer resmen saklibahce, tam kafami dinlerim etliye sütlüye bulasmam diye düsündügüm bir yer. Senaryo veya kitap yazmayi uzun zamandir düsünüyorum, orda gercege dönüsür, ayrica eger bu saklibahce teknolojiden uzak degilse, vlogger olup günlük raporlar falan anlatirim bi sekilde iyi hos olur herhalde.
Bir sene.
2014
2015
Ha bi de yok efendim Esek yeni yilda yillardir gormedigi babasi ve aylardir gormedigi annesi ve kardesleriyle birlikte olmak istemesine ragmen maddi elverissizlikler ve ve ve sinavlarin yakin tarihte olmasi fikrinin verdigi telasla bu fikrinden vazgeciyor. Gidersem, ders calismam, calisamazsam not ortalamam düser, düserse mutsuz olurum, mutsuz olursam her sey kötü olur, sacimi basimi sakalimi kiligimi kiyafetimi onemsemedigim sacma sapan hissettigim...ACH! So, woher soll ich fangen? Was soll ich tun? Warum denke ich zu viel? Funktioniert es? NEIN! Dann? Dann, dann dann dann!!! Es klingelt. Pfarrer kommt, mein Körper liegt am Musallastein. Es gibt keiner in Deutschland, vielleicht das ist eine schlechte Idee. Sie fliegt, bleibt nur ich und ich.

Kop-tum.


2 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

ahaha yazının sonu bi anda almancaya bağlaman.. :D

kusura bakma dramlıydı azcık aileni görmek isterken gidememen filan ama tatlı anlamtışsın çok :)

Umut dedi ki...

Acikliyim be Mia, neden oyle oldu anlamadim, kesin Breaking Bad yüzünden bosluga düstüm bu nedir yahu?! Scheiße! :D Almanca candir :D