Salı, Ağustos 07, 2012

I'm a Cyborg but That's OK! -Film-


OldBoy'un yönetmeni Chan-Wook Park'tan duygusal ve bir o kadar sıradışı bir film.
Konusuna değinecek olursam, kendisini cyborg(insan görünümlü robot-basit anlam-) sanan genç bir kızın başına gelen sıradışı olaylar. Akıl hastanesine kapatılan büyükannesinin ardından, çalıştığı fabrikada intihara kalkışması nedeniyle  güzel kız Young-goon da akıl hastanesine kapatılır. Genç kız cyborg olduğuna inanmakta fakat bunu annesinden başka kimse bilmemektedir. Yemek yememek için direnen, yerse bozulacağına genç kız akıl hastanesinde tanıştığı sıradışı insanlarla kaynaşır ve ondan sonrası ise olaylar işte. Park il-sun adındaki genç adamın kızı farketmesiyle başlayan olaylar, filmin sonuna kadar bu güzel birlikteliğin ve verilen güzel mesajlarla süslenmiş. Sıradışı görünse de film monoton hayatımıza göndermeler yapıyor -filmdeki 7 günahtan biri: Bitkinlik Yasak. Bunun gibi mesajlar da kondurulmuş böylece tadından yenmeyen muhteşem olmasa da hoş ve kaliteli bi film ortaya çıkmış. Oldboy'u izledim mükemmeldi, Vengeance serisini izleyen birini tanıyorum o da serinin mükemmelliğini anlatır durur Chan-Wook adını duyunca fakat bu film diğerlerine göre aşırı normal kalıyor ya da bana öyle gelmiştir, normallik terazim sanırım biraz şaşırmış durumda. Dediğim gibi yeterince sıradışı ama ince mesajlarla fazlasıyla içimizden biri bu film.
Filmde şarkı söyleyen ve çocuk korosuna alınmadığı için 31 yıldır şarkı söyleyen kadının sesine hayran kaldım, ve il-sun'un da sesi güzeldi. Müzikler genel anlamıyla sakin ve huzurluydu, hoş.
İyi seyirler.

Dipnot: Kore hayranı genç kızlar için ;)
Rain (Jung Jihoon)

4 yorum:

otomatik portakal dedi ki...

çekik gözlülerin filmlerinden bir türlü haz edemedim.
"ben faşist miiiyyim" diye zırlıyorum bazen kendi kendime.

ama oldboy bir baş yapıt. BAŞYAPIT!!

oldboy'u sevdiğime göre tam bir faşizan olamam herhalde.
kendimi bu şekilde avutuyorum :)

Adsız dedi ki...

Faşist değilsin sadece önyargılısın :)
Oldboy başyapıt ama vengeance serisini de izlemek farz oldu.
*yerleştirme sonuçları ne zaman açıklanır?

otomatik portakal dedi ki...

ben 17 si ile 20 si arasında açıklanır diye düşünüyorum.
ama ösym bu işte belli de olmaz ki

Adsız dedi ki...

Ben tahminim ise 13-17 arası gibi, umarım bir an önce açıklanır.